A KOLLAGÉN SZEREPE A REGENERÁCIÓBAN

Az ízületet stabilizáló szövetek (izmok, inak, szalagok, ízületi tok) és a porc fő összetevője a kollagén – tömegüknek akár 80-90%-át ez a különlegesen erős, mégis rugalmas anyag adja. Az injekció formájában célzottan a fájdalmas területre, az ízület környezetébe juttatott kollagén segíti a károsodott, sérült szövetek megújulását, ezáltal a fájdalmat kiváltó okot szünteti meg.

Mi a kollagén injekció szerepe az ízületi fájdalom csökkentésében?

Az ízület bonyolult és összetett rendszer. Mozgékonyságát és stabilitását az ízületi szalagok, a csontokon eredő-, ill. tapadó izmok, inak, valamint az ízületet körülvevő ízületi tok adja. Ha ezek a képletek terhelés hatására, vagy a kor előrehaladtával megnyúlnak, sérülnek, a szervezet fájdalom formájában kap jelzést a problémáról.

Mi a helyzet az ízületi kopásból eredő fájdalommal?

Az ízületi kopások során az ízületi felszíneket borító porcszövet sérül, elvékonyodik és így a mozgás során az ízfelszínek között súrlódás lép fel és a mozgás fájdalmassá válik. A fájdalmat gyakran az ízületet alkotó izmok, az ízületi tok feszülése vagy épp lazasága fokozhatja, sőt sok esetben a porckopás a rendellenes, laza ízületben fellépő mozgások következtében alakul ki. Ezért is lehetséges, hogy a kopott ízület időszakosan jobban fáj, míg más időszakokban szinte fájdalommentes, illetve, hogy gyógytornával, masszázzsal sok esetben jelentős fájdalomcsökkenés érhető el a porcelváltozások ellenére is. A kollagén injekció ezekben az esetekben lazítja a görcsösen összehúzódó izmokat és erősíti a megnyúlt szalagokat, így segíti az érintett ízület stabilitását és csökkenti a fájdalmat.

Miben más a kollagén terápia?

A kollagén injekció ízületi gyulladásból, kopásból vagy sérülésből eredő problémák esetén segíti a mielőbbi gyógyulást mind heveny, mind idült folyamatok esetén.

• Jól tolerálható, biztonságos kezelés
  • Segíti a sérült szövetek regenerációját, így a fájdalom OKÁT szünteti meg
  • Alkalmazható vérhígítót szedő betegek és cukorbetegek esetén is
  • Minimális beavatkozással jár (vékony, kis méretű tűvel beadott felületes injekció)
  • Élsportolóknál is alkalmazható, nem szerepel a WADA által tiltott szerek listáján

Gyakori Kérdések a kollagénről

Miben más a kollagén terápia, mint a fájdalomcsillapítók, gyulladáscsökkentők?

A kollagén injekció oki terápia: az MD orvosi kollagén az ízületet alkotó képletek helyreállításával, erősítésével nem csupán a fájdalmat csökkenti, hanem a panaszok okát szünteti meg.

Kedvező mellékhatás-profil: a fájdalomcsillapító gyógyszerek számos mellékhatással rendelkeznek, számos betegség pl. cukorbetegség, vérhígítók egyidejű szedése esetén tartós használatuk nem javasolt. Ezzel szemben a kollagén egy természetes, a szervezetben előforduló anyag, mely biztonságosan adható a fenti esetekben is.

Miben más a kollagén, mint az ízületbe adható ún. hialuronsav injekciók?

A hialuronsav csak az ízületen belül fejti ki hatását, nem hat az ízület stabilitását, élettani működését biztosító olyan egyéb képletekre, mint az ízületi szalagokra, inakra, izmokra. Hatását a kollagén injekciótól teljesen eltérő módon fejti ki. Épp ezért érdemes lehet akár mindkét módszert egymással párhuzamosan is alkalmazni.

A kollagén injekciót többnyire elegendő felületesen, bőr alá beadni. Mivel elsődleges célpontja az ízületet körülvevő képletek (sérült szalagok, inak, fájdalmas, feszülő izmok stb.), nincs szükség az injekció ízületbe juttatására.

Az MD kollagén terápiával gyakorlatilag bármely ízület, például a nyak, a váll, a könyök, a kéz kisízületei, a deréktájék, az ágyéki szakasz, a csípő, a térd, a boka mozgásszervi panaszai, vagy akár az állkapocs ízület fájdalma is kezelhető.

Miben más a kollagén, mint a szájon át szedhető „porcvédők” (glükózamin, kondroitin-szulfát)?

A kollagén injekció az ízületi gyulladás, ízületi kopás által érintett valamennyi szövet (inak, izmok, szalagok, ízületi tok) helyreállító folyamatait segíti, nem csupán a porcra van hatással. Az ízületi kopás során a fájdalmat sok esetben a görcsösen összehúzódó izmok, vagy a károsodott szalagok tartják fent. A glükózamin, kondroitin-szulfát csupán az ízületi porc anyagcseréjében játszik fontos szerepet, a kollagén előállítására, az inak, szalagok izmok működésének helyreállítására jelenlegi ismereteink szerint nincs hatása.

Mi a helyzet a szájon át szedhető kollagén készítményekkel?

A zselatint – mely a kollagént nagy mennyiségben tartalmazza – egyre többen alkalmazzák ízületi fájdalmak kezelésére. Számos szájon át szedhető isztított kollagén készítmény van forgalomban. Ezek felszívódását az emésztőenzimek jelentősen befolyásolhatják, a felszívódást követően pedig nem csupán a fájdalmas, panaszos ízülethez jutnak. Az MD orvosi kollagén terápia hatását célzottan a problémás ízület közvetlen környezetében fejti ki. A készítmények előállítása során kizárólag nagy tisztaságú, steril kollagént használnak, kollagén tartalmuk garantált és ellenőrzött.