Gyógytorna

A gyógytorna alapvető célja az életminőség (mozgásképesség javítása, rehabilitáció, fájdalom csökkentése) javítása, egyes betegségek (pl. csontritkulás, kopásos és egyéb degeneratív mozgásszervi betegségek) tüneteinek mérséklése, további állapotromlás megelőzése. Az egyénre szabott terápia minden esetben a páciens igényeihez igazodó, ízület- és gerincvédelmi szempontok alapján összeállított torna, mind stabilizáló, mind funkcionális gyakorlatokkal.

Miért célszerű az alkalmazása?

A gyógytorna egy komplex terápia a prevenciótól a gyógykezelésen át a rehabilitációig. A mozgásképesség megőrzése, a mozgásfunkció javítása gyógytorna segítségével célzottan valósítható meg. A gyógytornát az izmok erősítésére-nyújtására, az ízületi mozgásterjedelem fokozására, a mozgáskoordináció javítására, az izomerő javítására alkalmazzuk, célunk a zavart szenvedett szerv, szervrendszer, testrész, testtáj funkciójának a helyreállítása. A statikus, dinamikus gyakorlatokat a vendég diagnózisának, aktuális állapotának ismeretében, személyre szabottan, egyéni torna formájában a fokozatosság elvének megfelelően végezzük. A professzionális gyógytorna lényege a diagnózisnak megfelelő speciális technikák alkalmazása, az egész testre koncentrálva.