Megjelent cikkeim

Ízületkímélő tippek mindenkinek

Ízületei nehezen bírják? Készüljön fel alaposan a hűvösebb idők miatti igénybevételre! Ízületkímélő tippjeinket ajánljuk.

Zöldtea a reuma ellen?

A reuma, a rheumatoid arthritis tünetei megkeseríthetik a betegek életét, de egy új kutatás szerint a zöldtea hatóanyaga segíthetnek a panaszokon. Dr. Pál Mónika, az Oxygen Medical reumatológusa a már bevált kezelési lehetőségekről beszélt.

6 ízületkímélő tipp

Az ízületi fájdalom megnehezíti a mindennapokban, a sportolóknak pedig át kell gondolniuk, mit és mennyit edzhetnek. A nyak, a derék, a váll, a térd vagy az ujjak ízületeinek fájdalma csökkenthető, és dr. Pál Mónika, reumatológus szerint az okok is kezelhetők.

Olvasás tovább >>

Ne rontsa el a nyarat a fájdalom!

Nyaralni, kikapcsolódni nem lehet úgy, hogy akut vagy krónikus fájdalommal küzdünk. Dr. Pál Mónika, az Oxygen Medical reumatológusa olyan fájdalomcsillapító eljárásokról beszélt, amelyek akár már rövid távon is jó eredményt hozhatnak.

Mitől fáj a nyakunk?

Alig van olyan, aki ne tapasztalta volna a nyakfájdalmat, amely okai valójában szerteágazóak lehetnek. Dr. Pál Mónika, reumatológus az eredőkről és a kezelés lehetőségeiről beszélt.

Szteroidmentes fájdalomcsillapítás

Mindenki érzett már fájdalmat, de valószínűleg csak kevesen gondolkoztak el azon, miért érezzük máshol, mint ahol képződik, vagy mi a különbség a sajgás, lüktetés és tompa fájdalom közt. A fájdalom természetéről és a csillapítás módjairól dr. Pál Mónika, reumatológus beszélt.

Hátfájást okozhat a stressz

A legújabb kutatások szerint összefüggés áll fenn a nagyagy egy része, a stressz és a tartós fájdalom közt. Dr. Pál Mónika, reumatológus szerint a feszültség miatti kényszertartások is fokozzák a fájdalmat.

Olvasás tovább >>

Elasztikus szalaggal csillapíthatjuk a fájdalmat!

Valóban csillapíthatja a fájdalmat néhány felragasztott színes, úgynevezett kinesiotape szalag? Dr. Pál Mónika, az Oxygen Medical reumatológus szakorvosa beszélt a módszer működési elvéről és széleskörű felhasználási területeiről.

Olvasás tovább >>

A csontritkulás növeli a halálozási kockázatot

A csontritkulás férfiaknál és fiataloknál is kialakulhat. Dr. Pál Mónika, reumatológus a megelőzési és kezelési lehetőségekre hívta fel a figyelmét.

Olvasás tovább >>

A reuma szívbetegségre is hajlamosít?

Az ősszel és télen felerősödő reumás panaszokat nemcsak a fájdalom miatt nem szabad félvállról venni, de a kutatások szerint a fokozott szívbetegség-kockázat miatt sem. Dr. Pál Mónika, reumatológus az okokat és a megoldási lehetőségeket vette számba.

Fájdalomterápia lökéshullámmal

Az úgynevezett lökéshullámot ma már korántsem csak a vesekövek ellen vetik be, hiszen az utóbbi években a modern fájdalomterápia alapvető eszközévé vált. Dr. Pál Mónika, az Oxygen Medical reumatológusa a terápia működéséről és a hatásosan kezelhető problémákról beszélt.

Segítség a bütykös ujjnak

Leginkább a középkorú és idősebb nőket érinti az a gyakran fájdalmas „bütykösödés" az ujjakon, amely nem csak esztétikailag zavaró, de bizonyos mozgásokat is akadályoz. Dr. Pál Mónika reumatológus szerint a betegség nem gyógyítható, de a tünetek jelentősen enyhíthetők.

Fáj a térde? Fájdalomcsillapítás hiarulonsavval

Rengeteg ember megtapasztalta már a térdfájdalmat, amelynek egyik leggyakoribb oka az ízületek kopása, vagyis az osteoarthritis. A visszafordíthatatlan jelenséggel járó fájdalmat ma már a szépészetből ismert hiarulonsavval is hatékonyan lehet enyhíteni – mondja dr. Pál Mónika, az Oxygen Medical reumatológusa.